Söndags morgon.

Imorgon är det praktik. Konstigt nog är jag inte alls orolig över det... eller kanske smånervös. Domaren säger att jag måste gå dit med rätt inställning, att jag ska klara det och dessutom vara grym på det. Men han förstår ju inte hur det är, han är ju inte lärarkandidat. Inte ens i närheten.

Förra gången då jag praktiserade så fick jag många "djupa ärr" för att de gav inget förtroende alls. Jag kan inte ett ord franska men ändå hamnade jag på franska lektionerna minst 2 gånger per dag och därefter fick jag höra från dem att jag var passiv och borde fundera på att byta program. Vi får hoppas att denna skola är mycket mer positiv till lärarkandidater, har trevlig personal och bättre arbetsmiljö. Det återstår att se imorgon.

Ni som kan Bålsta-området och råkar veta vart Futurum ligger så kontakta mig. På bloggen, mail eller telefon. Jag är desperat.

nemo saltat sobrius.


Speak up!


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0