Vissa människor.

När folk vet att de har gjort fel så börjar de nästan genast använda sig utav olika försvarsmekanismer.
Man skyller ifrån sig.
Jag fattar inte varför det ska behöva vara så eftersom det hjälper verkligen inte. Vissa händelser sårar mig mer av olika anledningar medan andra skulle nog inte ens bry sig om det. Men jag bryr mig inte om andra människor, eller hur de skulle känna. Jag bryr mig om hur jag känner mig just nu. Jag njuter inte av det här, verkligen inte. Jag är inte en person som gillar att skrika, vara sur och tjafsa, utan jag förlåter lätt och glömmer snabbt. Jag tycker inte det är nödvändigt att hålla kvar gammalt groll eftersom det är inte bra för varken mig, dig eller någon annan, men i det här fallet så orkar jag inte ens bry mig.

Jag är bara arg över att det ska behöva vara såhär, att du ska behöva göra vissa dumma saker för sedan inte ens våga försvara dig själv. Istället försöker du skylla ifrån dig, hitta på ursäkter och lägga skulden på mig. Du vet att du har gjort fel, bete dig som det då! Försök inte skylla ifrån dig och stå för det du har gjort.

nemo saltat sobrius.


Speak up!


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0