Hur mycket tjänar du?

Jag har lite svårt för människor som ställer den frågan, för att jag tycker inte den är vettig. Varför ska andra bry sig om vad jag eller någon annan tjänar? Jag vet inte om det är jag som är annorlunda, men jag tycker inte om när folk frågar mig det. Jag blir alltid chockad när den frågan kommer upp, för jag vill inte berätta till folk om det. Jag tycker inte att någon har med det att göra, så lägg ner. Jag brukar ALDRIG fråga folk om deras ekonomi, för att jag anser att det är en privat sak. "Tjänar du bra?" är en OK fråga, men "Hur MYCKET får du i lön?" är en fråga jag ogillar skarpt. Jag svarar aldrig på det och tänker inte göra det, oavsett om jag tjänar bra eller dåligt.

nemo saltat sobrius.


Speak up!


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0