Klagomål.

Det blir en hel del klagomål här, men jag måste. Igår så var vi och shoppade, jag och tjejerna. Vi var inne i en butik då jag såg en liten unge (kanske runt två år gammal) som låg på marken och grät. Jag stod där och visste inte direkt vad jag skulle göra, men jag började leta efter mamman. Jag vet inte hur jag skulle hitta henne, men jag tyckte det var så himla konstigt att ingen kom och hämtade upp barnet, som låg där. Helt plötsligt kommer det en kvinna, rätt så kort och kraftig, och säger något argt till barnet och går därifrån. Jag misstänker att det var hans mamma, men hon verkade inte bry sig för fem öre om att hennes son låg på marken, grät väldigt högt och mådde säkert inte bra utav det. Hon bara gick förbi (snarare KLEV ÖVER) barnet och fortsatte sitt shoppande. Jag stod och stirrade på henne, helt chockad och blev arg. Tydligen var barnets mormor med och hon gick och hämtade upp ungen till slut, då hon märkte att jag stod och stirrade på mamman.

Det är just det här jag snackar om, att det finns vissa idioter som får barn hur lätt som helst men de är dem som förtjänar det som allra minst. Jag förstår inte hur man kan behandla små barn på det sättet, att bara lämnade dem på det sättet. Prata med barnet, bär upp honom, krama om honom och lägg lite tid på att få tyst på honom. Hur svårt kan det vara? Ja, barn kan vara jobbiga men du lämnar inte honom på marken mitt i en affär och går din väg. Jag blev så arg, för att det finns så många kvinnor som kämpar dagligen för att få barn, som förtjänar det som allra mest och sedan finns det kvinnor som jag såg igår. Jag kan inte döma efter en händelse, men jag skulle aldrig i mitt liv göra så mot mitt barn. Låta honom eller henne ligga sådär på golvet och skrika efter mamma, medan jag går runt och tittar på kläder. Hon rörde inte ens barnet när hon kom och sa åt honom, utan hon skrek något och gick bara vidare.

Jag är så trött på att vem som helst kan få barn, så jävla trött på det. Varför ska det alltid vara så? Vissa förtjänar inte att vara mammor (och tro mig, jag kommer på två-tre styckna kvinnor som jag anser inte borde få ha barn men som tyvärr har det) medan det finns kvinnor som gör allt för att få barn och som kommer vara bra mödrar, men får ändå problem. Hur kan världen vara så orättvis?

nemo saltat sobrius.


Speak up!


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0