Fem.

Fem saker man är nöjd med sig själv.

1. Min fantasi.
Jag har väldigt mycket fantasi. Nästan så att det går i överflöd vissa gånger. Jag har väldigt lätt att dra fram en liten saga på bara ett par minuter. Jag tycker att det är roligt att ha den möjligheten för att man kan hitta så många nya "världar" med sin egen fantasi. Men ibland kan jag skrämma mig själv då jag kan bygga upp världens skräck scenario.

2. Att jag planerar.
Jag måste alltid planera. För er som följer denna blogg vet ju hur jag är som person. Jag har listor för allt, och anledningen till varför jag gillar det är för att jag har alltid lyckats då. Jag glömmer nästan aldrig något och jag får allting fixat.

3. Min kreativitet.
Jag blir nästan alltid uttråkad då jag alltid hittar nya saker att göra. Det kan vara vad som helst, så länge det tar upp min tid. Mina systrar brukar reta mig för det, att jag aldrig kan bara sitta och ha tråkigt. När de är uttråkade kan de bara ligga i deras sängar och stirra på vägen. Jag måste göra något, och jag misstänker att det är ärvt från min pappa. Han har myror i baken hela tiden.

4. Jag blir aldrig sjuk.
Nu kommer jag säkert bli det, men det är sällan jag blir riktigt sjuk. Jag hör om massa människor som hostar, blir helt förkylda och ligger i sängs i veckor. Vissa av de åker in till akuten, men inte jag. Jag blir aldrig sjuk, och självklart sker det ibland.. att en förkylning dyker upp men det går över oftast efter en eller två dagar. *peppar, peppar*

5. Jag är målmedveten.
När jag har bestämt mig för något så brukar jag oftast satsa allt jag har på det. Det brukar alltid fungera och jag är envis, jag måste nå mitt mål. Jag har på senare tid lärt mig att det är okej att man misslyckas ibland eller omprioriterar men jag har ändå lyckats bibehålla min målmedvetenhet.

Denna lista tog mig en vecka att göra. Varför är det så svårt att lägga fram sina positiva sidor men så lätt att kasta ur sig en massa negativa?

nemo saltat sobrius.



Speak up!


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0