Postens Gestapo.

Jag är så trött, seg och ångestfylld på alla möjliga sätt. Åh! Jag hinner inte träna idag för att jag börjar 19:00, det är elva timmars pass IGEN. Jag måste även hinna åka iväg till Uppsala och hämta de allra sista sakerna.. Fan! Jag hinner ju inte ens gå på toal

Allt blir inte bättre utav att vi har en elak "över-ledare". Han verkar vara chefen för alla frågar honom, även lagledarna. Vår lagledare är inget att ha, då han är rätt så ny och kan nästan ingenting. Men han är trevlig och jätte rolig att arbeta med för att han inser att det är jobbigt och sent på kvällen. Inte Gestapo, inte. Vi ska vara alerta klockan sex på morgonen, om inte så lär vi nog lida. Igår stod han och skrek: "Det finns post! Jobba NU!" Jag började skratta för det lät så sjukt, för efteråt så uppföljde han sin mening. "Ni får inte äta eller dricka. Bara på raster. Ingen ska ha någon dricka framför sig. Bara jobba". Seriöst, klockan var då fem på morgonen. Att han inte slogs ner var för mig ett mirakel. Mina fingrar kliade iallafall.

nemo saltat sobrius.


Speak up!


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0