Goal II

Ja, vad hade man egentligen förväntat sig av den här filmen? Första filmen var nytt, laddad och värd att se. Tvåan tappar ledningen med hästlängder. Denna film kan beskrivas med ett ord: utpräglad. I varje film får vi se samma tråkiga händelser. Kändisskapet, förhållanden, relationer som spricker  och en massa annat som vi har sett i flera hundra filmer tidigare. Att man dessutom väljer att lägga in massa kliché-kommentarer gör inte saken bättre.

Kuno Becker (som spelar Santiago) har inga direkt stora brister i sitt skådespeleri (men jag skulle knappast nominera honom  till något som har med skådespeleri att göra), men hans karaktär i filmen är så förutsägbar att man nästan funderar på att bränna ner filmen, gräva ner askan och spotta på den. Jag kunde manuset utantill och inte på grund av att jag har sett den tidigare. Det blir ingen "bra" film om inte det uppstår lite dramatik i hans liv, det har jag full förståelse av, men kan vi dra gränsen någonstans?

Nog med att kasta ris dock att korgen min är full. Det som var bra med den här filmen var nog fotbollen. Det är nog endast de som älskar fotboll som väljer att titta på denna film och det är nog lika bra. Det var enbart fotboll det kretsade kring och det kunde jag tåla. Jag älskar fotboll men inte i den här filmen. Ett stort jävla minus och ångest över tiden jag förlorade när jag tittade på den.

 
nemo saltat sobrius.


Speak up!
Anonym

ja den suger!

2008-02-18 @ 15:40:43
Elida

ha en bra dag! :)

2008-02-18 @ 15:48:30
URL: http://elidas.blogg.se
Dar

Den är faktiskt bra..livet är så inom fotbollsvärlden..:P ahah

2008-02-18 @ 16:40:19
URL: http://milazlatnikova.blogg.se
Mia

Ja lunar är evigheter sedan :D Nu är det blogg.se ;)

2008-02-18 @ 16:58:15
URL: http://miizing.blogg.se
Zandrea

svar: städning är inte kul :/ usch..

Ha en bra kväll :)

2008-02-18 @ 17:05:48
URL: http://Zandrea.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0