Dåligt väder.

Jaha, nu är det dåligt väder.. igen. Jag måste säga att det inte är en sån stor sak för mig, egentligen. Nu har vi haft bra väder ett bra tag nu så det var ju förväntat att det förr eller senare skulle se ut såhär. Ovanligt? Nej. Så irriterande när folk ska gnälla hela tiden över att solen inte skiner hela tiden, men vad fan! Det går ju inte, så gör det bästa utav det istället. Hyr en film, gå hem till någon eller gå och ta en fika. Tro det eller ej, men det finns faktiskt ett liv utan sol! Det har ju bara gått en dag av det här vädret... Börja gnälla när det passerar två veckors period. Då kanske jag har lust att lyssna på gnället.

Anyway.. Idag ska jag och Domaren träffas, köpa några väsentliga saker. Eller, ja.. HAN ska köpa saker, eftersom jag är urfattig för tillfället. Insåg att hyran ska betalas nästa månad, och inte i slutet av augusti som jag trodde. Ojoj, stackars mig. Så nu måste jag hålla hårt i slantarna! :) Det har funkat bra för mig förut, så det bör nog inte vara så stora problem nu heller.

Senare drar jag vidare till min kusin Maria, där lilla Emily kommer att vara. Jag har tyvärr inte tagit fler bilder på Emily, för jag glömmer alltid kameran. Jag hatar när hon gör något helt underbart, eller ser extra söt ut och så upptäcker man att kameran är hemma. Som igår, då jag och hon skulle till lekparken så såg hon en liten hund. Hon började såklart skrika efter den med hennes gulliga röst. "Nämen titta, au au.." Det betyder hund enligt Emily. Hunden stod helt stilla och tittade på henne, då hon istället börjar skrika: "tom tom au au", vilket betyder "kom kom hund". Hunden verkar vara rädd och står fortfarande still. "Au au fill inte tomma till mig, han fill inte", börjar Emily säga och alla runtomkring oss börjar skratta. Emily verkar helt oberörd utav det och fortsätter förklara för mig att nästa gång så vill nog au au komma till henne.

Men men, ska nog äta nu innan jag möter upp Domaren. Njut av vädret nu ;) hehe..

nemo saltat sobrius.


Speak up!


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0