Livet

Livet är väldigt klurigt att förstå. Jag förstår inte den och har hittills inte träffat någon som förstår den. Jag vill verkligen veta min framtid nu, hur den ser ut och vad jag bör undvika. Jag är så trött på att göra misstag som jag senare får betala av resten av mitt liv. Jag har kommit fram till att inget är värt att hålla kvar vid. När något har nåt sitt slut så ska man fortsätta framåt och aldrig titta tillbaka igen.

Jag har haft mina upp och nedgångar den senaste tiden, men nu.. Nu ska det bli bättre. Nu ska det verkligen bli mycket bättre och jag ska se till att det blir det. Jag lovar. Jag ska sluta tänka på allt som en gång har varit och tänka på det som kommer att hända. Det som har hänt har inget med mitt liv att göra och kommer aldrig mer få en del av mitt liv, aldrig. Nu räcker det.

nemo saltat sobrius.


Speak up!
Johanna

Hej! Om alla fick en manuell för våra liv, så skulle vi aldrig ha något att se fram emot. Det tog mig flera år att inse att allt inte går att planera jag va den mest väl planerade softikerade människan någon någonsin mött. Jag hade hela livet fram för mig, men livet gjorde en omvänding för just mig. Tänk så här, du har inte gjort några misstag, du bara utforskat andra vägar som kanske inte lede någon vart, men utan dem skulle du inte ha de här erfarenhetern du har idag. De är det som gör dig till den person du är idag. Utan det val du valt att gör, skulle du istället ha undra; vad skulle ha hänt? varför gjorde jag inte så? osv. Men du är bara männsklig, alla vi har gjort ett val vi ångra. Men istället för att tänka på det dåliga med det hela så växer du som människa om du tar det där ett stegt framåt å tänker. Det va mitt val å jag är nöjd att det hänt å jag är starkar som person nu! Det händer inte över en natt utan det tar sin lilla tid, men du måste göra upp ett mål för ditt inre sinne som allt annat runt omkring. Det finns bara en du, den du som finns måste du i först hand ta handom. ( Förlåt, kände att jag måste skriva av mig lite! )

2008-06-25 @ 22:27:19
Marina

Hej Johanna! Dina ord värmer verkligen och jag har faktiskt tänkt på det du har skrivit. Jag vet att allt som sker i livet kommer enbart göra mig starkare, det som inte dödar en gör en bara starkare, eller hur? Jag uppskattar verkligen att du tog dig tiden att skriva till mig och verkligen få mig att se det ur ett annat perspektiv. Just nu lär jag nog tänka det hela som negativt och vilja helst glömma allt, och vilja ha en manuell för mitt liv men jag vet att det inte alltid kommer bara så. Jag vet att det du har skrivit ovan är det rätta.



Jag hoppas verkligen att ditt liv är perfekt nu och du verkar vara en stark person. Återigen, tack för kommentaren! :)



Ha det bäst!

2008-06-25 @ 22:43:24
URL: http://milazlatnikova
Johanna

Jag vet att du är lika stark som person! Även om man inte kan jämföra upplevleser så är alls saker lika viktiga! Du har helt rätt med "det som inte dödar en gör en bara starkare". Jag tror att saker händer av olika anledning. Alla du möter under ditt liv har en inverkan på dig som person, på ett positivt men även negativt sätt. Men det är upp till dig själv, hur du vill se på det. Oftas är det lättare å hata nån, än förlåta å släppa taget av det som hänt. Ärren försvinner aldrig, men du vet att du står kvar på båda benen och att du har dig själv kvar!

Jag vet vad jag prata om, så tro mig, känner att jag hitta dig av en anledning idag. Känner att du förstår dig på livet mera än många andra?!



Ha det så bra, lycka till med allt! =)



2008-06-25 @ 23:09:03
Marina

Ja, det tror jag med, att saker händer av olika anledningar, att det är meningen att man ska lära sig något utav det hela. Ja, det är lättare att hata för att gå vidare, om jag ska vara helt ärlig men förr eller senare så förstår man sanningen och börjar leva sitt liv så normalt som möjligt. Jag håller med dig, det gör jag fastän jag ibland kan bli arg på alltihop bara för att det känns lättare att vara arg än ledsen.



Ja, dina visa ord hjälpte otroligt, haha! :) Tack så mycket. Jag förstår väl mig på livet en aning, jag har lärt mig en hel del genom tiderna på grund av olika saker. Som du säger, man lär sig av allt som händer i ens liv och av de personer man möter.



Lycka till med allt, du med! :)

2008-06-26 @ 12:22:00
URL: http://milazlatnikova.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0