Sex and the city.

Jag satt och läste Aftonbladet (inte direkt världens bästa tidning) och hittade en artikel om just Sex and the city. Längst ner finns det en kommentar som jag fastnade för:

" Det handlar inte om verklighet, utan om att filmen visar upp
kvinnor som korkade, utseendefixerade med mera."

Jag älskar SATC, verkligen, eftersom den är väldigt underhållande. Men är inte alla väldigt framgångsrika? Carrie blir ju extremt framgångsrik i mitten av serien, där hon nästan blir känd. Samantha har ju nästan alltid varit väldigt framgångsrik och stark kvinna, medan Miranda är ett bra exempel på att kvinnor kan vara självständiga och utan det typiska för kvinnor. Bröllop, rosa och blommor. Charlotte är ju flickaktig, men även hon har det bra och lyckas hålla sig på torra marken utan en man, hon är inte på något vis ekonomiskt beroende. Jag förstår inte vart det är tjejerna blir stämplade som korkade? Utseendefixerade, javisst, men vem är inte det idag? Det finns massa serier om killar som är totalt utseendefixerade, men det diskuteras inte om att de framställs som korkade och utseendefixerade.

Jag tror ingen tar SATC på fullaste allvar, utan det ses mer som en underhållning fylld med mode, sex och skratt. Inget annat.


nemo saltat sobrius.


Speak up!
Jenny

hihi:D

2008-06-19 @ 11:57:01
URL: http://penajs.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0