It's all about Canon, baby!

Jag och familjen (minus Dar som jobbade) var ute och "små shoppade" för inte så länge sedan. Eller, vi kollade mer runt och så... Såklart gick vi till Elgiganten och den nya Media Markt (stavning?) för att jag ska kolla på "min" kamera. Den var där, fin och ståtlig som alltid. Sedan såg jag att EOS 450D var där också, men jag vet inte.. Det kändes inte rätt när jag höll i den, utan mer rätt med 400D. Jag vet att det låter fjantigt för de ser nästan likadana ut (egenskaperna skiljer sig dock lite) men den kändes fel. Pappa däremot tyckte att 450D var såååå mycket bättre, men vem förvånar det egentligen? Pappa ska alltid ta det dyraste, typiskt. Sedan såg jag att han kollade extra på den kameran jag ville ha, kollade priset och jag misstänker att det finns en risk att den kommer ligga under min gran. Jag säger risk för att jag inte vill att pappa ska köpa den, då den faktiskt är dyr och pappa har ju inte kunnat jobba på grund av operation och hela köret. Så det klirrar inte direkt i hans kassa för tillfället.

Nej, jag vill leka vuxen och köpa den själv. Längtar till den dagen! Woho!



Bilden är från blocket.se
Bara så att ni vet och att jag bryter mot någon lag.
nemo saltat sobrius.


Speak up!


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0