Tidig morgon.

Jag vet att vissa inte tycker att detta är tidigt, eller ja.. Snarare klockan nio, för då vaknade jag. Men jag tycker det, är inte van annars. I vilket fall som helst så drömde jag om en drake. Jag stod utanför ett fönster (inte ett område som jag känner igen och inte hemmet heller för den delen) och kollar ner, där står en liten grön bebisdrake och leker för sig själv. Jätte söt och jätte oskyldig. Men helt plötsligt kommer "grannskapets skitunge" och börjar slå Draken, men så får denne för sig att spruta eld. Helt oskyldigt, han ville bara försvara sig själv.

Ja, det var min konstiga dröm. Mamma sneglade bara på mig när jag berättade den.

nemo saltat sobrius.


Speak up!


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0