Norden.

Det är nog många som älskar historia, hoppas jag. Jag är ett stort stort stort fan av historia och all dess betydelse, men jag har så svårt för Nordisk historia. Har alltid haft det, kommer alltid att ha det. Jag kan bara inte gilla det, få in det i huvudet och tycka att det är intressant.

Man gör ju samma dumma misstag om och om igen. Man tillsätter en kung, får honom att lova att följa Rådets lagar och seder. Det kanske skedde ett par hundra gånger för att kungarna struntade blankt i det, drog in massa skatter, ordnade upp så att deras lojala män fick viktiga ämbeten. Ändå begår det nordiska rådet (Sverige, Danmark och Norge syftar jag på just nu) samma misstag, heeeela tiden. Kung in, kung ut. Jag blir helt förvirrad.

Jag är så glad att det är så organiserat nu. (ja, det finns brister men ändå.) Åh!

nemo saltat sobrius.


Speak up!


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0