Plugg, plugg och mera plugg...

Det känns sjukt jobbigt att sitta här och plugga, medan mamma och syrran är hemma. De har även köpt mina bågar, som jag så gärna vill ha. Så fort jag får bågarna så ska jag springa ner till Optikern och ta tag i det nu. Nu har mina ögon sagt ifrån, ordentligt. Jag tror att jag även har fått lite sämre syn än vad jag hade för ett år sen, men men.. Det är sånt man får ta när man är lat :)

Jag har iallafall gått igenom första jägar- och jordbrukssamhället. Det har fastnat hur lätt som helst för att jag tycker verkligen att det är intressant hur civilisationer växer fram. Sedan har jag lärt mig en hel del om Mesopotamien och Egypten, men det har varit så sjukt svårt med ALLA konstiga namn och städer. Jag vet inte ens om jag har fått in allt ännu... I vilket fall som helst så har jag nu lärt mig om Indien (vilket var lätt då jag tidigare har lärt religionshistoria) och sedan Kina, som var ganska lätt att få in... men tror att jag har glömt bort. Nu ska jag hoppa in i Antiken, men jag måste bara säga att jag önskar att jag levde på den tiden. Att jag var då en spartansk kvinna, för de hade mer frihet än grekiska kvinnor. Jag älskar deras dräkter.. haha.

Men nog snackat, ni får ju BARA text nuförtiden för att jag saknar kamera. Snart, snart..


nemo saltat sobrius.


Speak up!


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0