Att vara nöjd med sig själv.

Att vara nöjd med sig själv är svårt att vara i dagens läge. Överallt möter man olika ideal som man måste mäta upp sig till. Varje dag passerar och många känner en enorm press att ständigt se bra ut. Ha ett fint ansikte, vara smal, vara kurvig, ha stora läppar, raka och vita tänder och alltid vara på topp.

Människor strävar efter ideal som egentligen inte finns. Jag vet hur man redigerar bilder och jag vet att man kan göra ett foto hundra gånger vackrare än vid det tillfället man valde att klicka på knappen och ta just den bilden. Jag vet hur mycket det skiljer sig mellan verklighet och fiktion. Trots detta strävar vi efter det obefintliga.

Jag är en av dem. Detta handlar inte om en predikan om det bättre, utan jag är en av dessa som strävar efter ideal som inte finns. Jag har komplex över mycket. Jag tycker att jag är mullig, allt för blek, för kort och jag har alldeles för stora öron. Jag hatar mina naglar som alltid ser förstörda ut, även nagelbanden. Jag hatar mina ben eftersom de är så korta och kompakta och långt ifrån att vara kvinnliga. Jag hatar min överläpp eftersom den inte existerar. Jag avskyr mina "vampyrtänder" eftersom det, tillsammans med mitt mörka hår och bleka hy, ser till att jag hamnar i kategorin som vampyr. Som ni märker är det mycket jag inte gillar med mig, men det är Marina.

Marina är kort, småmullig runt magen och låren, men jag har kurvor som får mig att känna mig som kvinna. Jag har stora öron men otroligt vackert hår som jag kan täcka det med. Jag är kort, men jag älskar höga skor och kan komplettera min längd med dessa vackra skapelser. Jag har vampyrtänder och ingen överläpp men trots det lyckas jag få till ett fint leende. Jag har blek hy, men det är vad sol är till för. Mina naglar går att ordna, så länge jag slutar bita på dem. Kalla mig för dryg, egocentrisk och självupptagen. Jag mår dåligt över mitt utseende, mer än en gång men jag skulle ändå aldrig byta ut mig själv för någon annan.

Jag är jag. Kort, tjock och jävligt glad över det. Jag behöver inte vara lång, smal eller ha stora läppar.
Jag behöver aldrig låtsas vara någon annan.




Speak up!
Evan

Det var jävligt bra sagt :)håller med dig.

Puss&kram /Evan

2009-04-12 @ 22:52:55


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0