Stressad.

Jag har en känsla av stress inombords. Hjärtat dunkar snabbare så fort jag tänker på mina uppsatser. Dagarna går väldigt fort och det känns verkligen som om jag har tagit all vatten på jorden över huvudet. Jag drunknar.

Jag sitter med C uppsatsen nu och skrivit 6 av 40 sidor. 6! Jag ska lämna in den 25 maj och många tänker säkert att det finns massvis med tid, men det gör det inte alls. Tiden rinner iväg och jag har en annan uppsats på 15 sidor att skriva, en vetenskaplig sådan som enbart förvirrar mig. Inte bara nog med detta så pendlar jag mellan Stockholm och Uppsala och avskyr varje sekund av det eftersom det tar en sådan lång tid, jag är helt ensam och det är extremt tråkigt att åka fram coh tillbaka hela tiden.

Nu ska jag även börja jobba och ja, jag vet inte hur jag ska ha tid med det. Är så stressad.

Igår var det iallafall trevligt för att Domaren var här, träffade mina föräldrar och jag hans. Det var inte första gången för mig, att träffa hans föräldrar alltså, men för Domaren var det nog första gången han "satt ner" under en längre tid och samtalade. Det var iallafall trevligt.

Nu ska jag plugga vidare, skutta iväg till DJ en stund och sedan plugga återigen. Måndag och tisdag ska bestå av enbart plugg. Onsdag ska vi handla småsaker till vår lilla middag, torsdag jobbar jag och fredag är det kalas. (haha!). Stressad? Oh, ja!


Speak up!
Den andra marina

Om jag skulle vara du skulle jag först skriva så mycke jag kan på långa uppsatsen, du vet, början av en uppsats är alltid lätt, man har så mycket att skriva... sen när det börjar gå trögt, efter sisådär 20 sidor går du över till korta uppsatsen, fixar den på ett huj (för den är ju så kort... ;)) och sen fixar du klart långa uppsatsen, för den är ju redan gjord till hälften, så det känns helt okej... Så skulle jag iallafall göra :) H. Marina - som har skrivit 23 sidor av ca 80 sidors slutavhandling......

2009-04-05 @ 15:26:33


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0