Egen hörna.

Jag gillar att läsa, forska och få mer kunskap. Jag vill lära mig olika språk, nya religioner och allt om historia. Jag vill verkligen lära mig om allt, men jag har väldigt svårt för det just nu. Jag känner mig inte tillräckligt motiverad och jag tror att jag vet anledningen.

Jag har ingen egen hörna, en plats där det bara är jag och mina böcker. Jag har inget arbetsrum där jag kan sitta i timtal och jobba, utan att bli störd. Här hemma går det inte att få en tyst minut för sig själv, utan det är alltid något som händer. Det är aldrig tyst och man är aldrig själv, vilket bidrar till att man oftast skjuter upp det man ska göra på grund av brist på koncentration.

Jag vill verkligen ha min egen hörna. Ett skrivbord med all kontorsmaterial som finns, en skön stol och självklart ett stort bibliotek med MASSA böcker som jag har valt ut. Jag vill ha en liten lampa vid skrivbordet, massa papper och pennor ifall jag skulle vilja anteckna något. Jag vill ha en skön liten fåtölj vid en kant, med en golvlampa där jag kan sitta och läsa en härlig bok, i lugn och ro. Jag vill inte ha någon TV eller dator där, bara böcker. Bara lugn och ro. Jag vill ha min frizon.


Speak up!


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0