Första dagen.

Helt otrolig dag, alltså. Stress, stress och mera stress.

Jag vaknade klockan 6 på morgonen och värmde en macka till mig, som frukost. Jag glömde den i micron och dum som jag är tog jag en stor bit av den. Ja, jag brände tungan. Det svider ännu. Jag drack juice som bara den men inget hjälpte. Jag struntade i smärtan (överdrigt, men låt det gå!) och gick iväg till pendeln. Jag var i tid och mäkta stolt över mig själv, men tror ni inte att pendeltåget blev försenad med 15 minuter? JOHO, och då innebär det att jag även missar bussen till själva skolan från Bålsta station.



Jag var självklart arg men det är inget man kan göra något åt saken. Pendeln kom och jag åkte iväg, men jag var ändå stressad. Jag gick ur tåget och fick vänta vid stationen i en halvtimme på bussen. Jag blev väl en halvtimme försenad, men det ordnade sig. Väl i skolan inser jag att jag har glömt mina tofflor på tåget. Jag blev så arg, för skolan har "sko-fritt" och jag fick gå runt utan skor/tofflor hela dagen. Jobbigt och pinsamt.

När jag var på väg hem så missade jag bussen med en minut och fick istället vänta en halvtimme på den. Jag hann, som tur var, med tåget till Jakobsberg. När jag kom hem var det massvis med gäster hemma hos mig och då var det mestadels springa fram och tillbaka mellan vardagsrummet och köket. Gästerna gick precis då det var dags för mig att ta på mig träningskläder och springa iväg till Friskis & Svettis. Innan gick jag förbi Din Sko och köpte nya tofflor, stackars mig. Det värsta är att jag köper från barn-avdelningen och det finns alltid massa söta makipärer på dem.. Moget för en lärare! :)

Träningen var HÅRD, jag höll på att dö. När vi gick ut påpekade Asrin (som var minst lika röd) över hur röd JAG var. Det var verkligen tungt och att hon hela tiden skrek: KOM IGEN NU, BÄTTRE KAN NI! gjorde inte saken bättre.

Sedan blev det dusch, diskussion med Asrin och vi har bestämt vad vi vill göra på vår födelsedag. Jag och hon fyller samma månad och vi har tänkt slå ihop det till ett. Vi vill ha det lugnt, stillsamt och bara dem närmaste. Vi tänkte hyra någon lokal, laga maten och godsakerna själva och bara njuta av varandras sällskap (med lite vin, hehe). Jag ska försöka fixa så att vi kan kolla på film i lokalen och kanske även spela Buzz och Singstar. Det skulle vara jätte roligt! :)

Imorgon blir det klockan 6 igen, men nu slutar jag jätte tidigt. Runt 11 ska jag ta tåget in till T-centralen där jag ska möta upp Domaren. Vi ska åka till KI och träffa Asrin och luncha med henne. YEY! :)

Nu ska jag gå och förbereda mig för att sova. :)


Speak up!


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0