Friskis & Svettis.

Här i Jakobsberg så är det verkligen svårt att få ett träningpass på spinning, speciellt i F&S. Alla vet det och trots det så försöker man fixa ett pass varje dag. Idag blev jag verkligen irriterad på vissa personer och jag var inte den enda som blev det.

Några har inte lyckats få ett pass (jag och Asrin hade, Soma hade tydligen inte det) och alla ställde sig i kö för "Drop-in". Man släpper in 9 personer utan att de har bokat. Jag och Asrin gick före Soma och ställde oss vid dörren till spinning-salen. Då sitter det tre äldre människor, två män och en kvinna, och diskuterar hur svårt det är att få platser för att träna på F&S. "Ja, men det är massa småtjejer som håller på att ta platserna. Helt vilt.", säger en av männen. Han kollade genast på mig och Asrin, som var dem enda unga i gruppen. Jag glömde bort att det fanns en åldergräns för att spinna? Gubbjävel säger jag bara.

Sedan trängde dem sig före TROTS att de satt bekvämt i soffan och var två meter bort från dörren. Jag, Soma och Asrin sa ingenting för vi vill inte starta ett löjligt tjafs med äldre människor men att dem söker efter att bråka är bara löjligt. Det är inte första gången, utan dessa tre (plus en till som inte var med idag) ska ständigt hålla på med sina fasoner. Det är nästan löjligt. De är MYCKET äldre än oss och beter sig om om de vore hälften av vår ålder. De kommenterar en massa elakheter riktade mot oss, de tränger sig före i kön, de säger till med en negativ ton i rösten ifall de vill något från oss. Jag trodde att vuxna människor hade mer vett i skallen än så, men tydligen hade jag fel.


Speak up!


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0