Filmer.

Igår var det filmer för hela slanten. Jag, själv i min säng och med massa filmer. Sorgligt men sant.

Först såg jag "Du, jag och Dupree" som jag har sett förr. Jag gillar den väldigt mycket och dessutom är Kate Hudson med i den. För mig är hon så sjukt vacker just för att hon är så naturlig. Hon ser så... åh! Jag satt och skrattade en hel del också, för den är så störd. Jag kunde faktiskt se mig (som snygga Kate Hudson, hahaha) och Domaren. Vi skulle faktiskt fungera ihop om vi bodde tillsammans, men vem Dupree är? Jo, Serdar. För dem som känner honom och har sett filmen förstår nog vad jag menar :)




Sedan klickade jag vidare och såg en fransk serie, "Dubbelgångaren." Jag trodde att det var en film, men tydligen inte. Den var väldigt intressann och fångade mig direkt. Det handlade om en kvinna, som tydligen hade en dubbelgångare. Denna "dubbelgångare" hade blivit mördad och man misstänkte kvinnan. Agathe tror jag hon hette, även så dubbelgångaren. Agathe, den riktiga, höll på att skriva en avhandling (hej Marina!) om en egyptisk orden som försvann runt 1830. Man tror att de fortfarande finns kvar, men ju närmare Agathe kommer sanningen så händer det en massa runtomkring henne. Jätte spännande! Andra delen är på söndag! Hoppas jag inte missar nu.

Sedan klickade jag vidare och såg en dokumentär om Hermann Göring. Efter, inte före eller under. Utan efter, då han äntligen fick ställas till svars för alla miljoner liv han tog. Vilken slug jävel han var dessutom, en fegis med andra ord. Han vägrade först och främst erkänna det judiska folkmordet utan försökte ständigt lägga skulden på andra. Som sagt, slug liten jävel. I slutändan begår han självmord med hjälp av "glasdrogen" som alla de nazistiska befälshavare hade. Hitler tog också sitt liv och många många många andra. Synd det, för om det är någon som förtjänar att lida så är det dessa människor. Det här var bara första avsnittet, den finns två andra kvar!



Det är sjukt att man kan hata någon
så här mycket, utan att ha känt personen!


När det här var slut zappade jag vidare och hamnade på gamla kära Hallmark. Ni alla har säkert sett den. Hon som spelar Dr Quinn, men nu som en fruga som kämpar emot slaveriet. "Enslavement: The true story of Fanny Kemble." Den är så vacker, för den.. Jag önskar att jag var en sådan kvinna som henne. Stark, stolt och rak på sak. Helt underbart! Min favorit scen är när hennes man ska bestraffa en slav med 100 piskrapp. Anledningen var att "Dr Quinn", hjälpt en familj (slavar) att fly och nu skulle slaven få betala för det. Efter två eller tre slag så får hon nog och springer fram till slaven, lägger om sina armar och vägrar släppa. Hennes man PISKAR henne, men ger upp efter ett slag. Han går därifrån. Det var så fint när hon la sina armar runt honom, hon räddade ju hans liv. Hon räddade många liv.



nemo saltat sobrius.


Speak up!


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0