Träningen.

Idag var det en grym träning, jag blev alldeles RÖD! Det var egentligen bas men man får ju göra lite som man vill. Asrin kunde tyvärr inte komma för att det hade uppstått något fel med pendeln - någon hoppade framför tåget.

Hur elakt och rått det här kan låta så kan jag inte hålla tyst. Jag förstår INTE hur man vill dö på det sättet. Jag förstår att många har det tufft och känner att de inte vill leva längre, men varför hoppa framför ett tåg då det finns massvis med människor runtom en? Det finns unga, gamla och små barn som tvingas se detta och det är inte rättvist. Vill man dö så finns det andra alternativ där man inte behöver dra med flera främmande människor i sitt elände. Ingen vill se en människans lemmar när man är på väg hem, speciellt inte barn. Jag hade en gammal klasskamrat som fick uppleva något sådant, när hon var väldigt liten och skulle åka pendeltåget för första gången. Den dagen hade någon bestämt sig för att ta sitt liv och hon fick se det, alltihop.

Jag ber om ursäkt ifall någon tar vid sig, men det här är MIN åsikt och jag tänker hålla mig vid den.


Speak up!


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0