Sorgligt..

Igår hade min syster ett pass på 7-eleven, men chefen bad henne att inte komma då det var lugnt på jobbet. Detta var strax innan hon skulle ut för att ta tåget. Lite hårt och onödigt, tyckte jag, med tanke på att hon kom hem klockan sju på morgonen och sov enbart några timmar.

När vi var påväg till jobbet igår, vid tolv tiden, fick jag ett SMS från chefen. "Det är lugnt på jobbet imorgon så du kan ta ledigt", stod det. Va? Sen när blev hon en blivande spåkvinna? Jag tycker det är så lamt att använda dessa ursäkter istället för att säga det hon har att säga: att hon inte vill att vi jobbar kvar. Jag förstår att hon har anställt alltför många, men jag har alltid sett upp till henne eftersom hon är en grym kvinna. Stark, självständig och driven. Hon vet vad hon vill och hon ser till att skaffa det. Men sedan det här? Snacka om att förlora respekten för en person på 0.8 sekunder. Usch.

Aja, jag har iallafall ett jobb kvar så jag ska inte gnälla. Det kunde ha varit värre - att jag hade tackat nej till Posten för att jag skulle jobba på 7-eleven. DÅ hade jag varit riktigt arg.

Nu ska jag surfa lite och sedan röka vattenpipa :)


Speak up!


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0