Njuta av stunden.

På senaste tiden har jag upptäckt en ny känsla inom mig - att leva i nuet. Jag tror nog att det aldrig har hänt mig men nu sker det. Härlig känsla.

Häromdagen var jag väldigt frusen och kall och bestämde mig för att ta en varm dusch. Jag brukar oftast duscha väldigt snabbt för att jag har mycket att göra men denna gång (trots fullspäckat schema) valde jag att bara njuta av det varma vattnet. Jag upptäckte att jag stod och verkligen njöööööt av värmen och mm:ade för mig själv. Fånigt, jag vet, men ni anar inte hur härligt det var att upptäcka det genuina med en enkel varm dusch.

I fredags missade jag bussen eftersom jag hade fika-stund med elever och bestämde mig istället för att promenera ner till stationen. Det tar ungefär en timme men jag kände bara att jag ville hem fort som möjligt istället för att vänta en hel halvtimme till på bussen. Jag promenerade nerför den stora backen som finns i Bålsta och där njöt jag, njöt av stunden. Vinden blåste i ansiktet, luften var ren och jag kunde se det mesta av Bålsta. Jag log för mig själv och jag NJÖT av stunden.

För er kanske detta låter fånigt men jag är lycklig över att jag har fått dessa två underbara stunder då jag glömde bort min verklighet och bara njöt av det Gud har skapat, det Ödet har fört till mig. Jag kände en gnutta av sann lycka. En sann lycka.



Speak up!


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0