"Du är tjock"

Har ni läst denna artikeln om Miley Cyrus vikt? När jag såg den blev jag förvånad, speciellt efter att ha sett bilderna på hennes kropp. Jag förstår inte vad det är med hennes kropp som tycks vara fel? Hon är ju SMAL! Hur kan man ens kalla henne för fet, jag förstår inte. Är det så jobbigt för människor att det finns folk som inte bryr sig om lite kvinnliga kurvor? Ja, alla är osäkra på sin kropp. Alla har komplex över NÅGOT, men att trycka ner någon på det sättet?

Så irriterande med den här idiotiska skönhetsidealet som har dykt fram och etsat fast sig hos vissa. Vad fan tänker tjejer med? Ja, jag är också osäker på min kropp men aldrig att jag skulle medvetet välja att bli en pinne, att förlora mina former och istället se ut som nästa patient på Karolinska. Jag skulle aldrig svälta mig själv, aldrig förlora mina kurvor och verkligen inte medvetet välja att se ut som en vandrande pinne. Jag älskar att vara kvinna, och därmed mina kurvor. Det är fint med lite hull, men jag tycker det är så synd att andra människor inte förstår det vackra med en kvinnas kropp.

För ett tag sedan ansågs Marilyn Monroe vara den vackraste kvinnan på jorden och idag skulle hon hamna i kategorin som TJOCK. Seriöst, när ska ni stackars små själar vakna upp och inse att ni bara är små marionetter i en liten sjuk värld? Sluta banta, sluta klanka ner på tjejer som vågar gå upp i vikt och ha former och må bra över vilka ni är!

Jag säger inte att jag, i mina svaga stunder, mår dåligt över min kropp. För det gör jag. Men det är vid dessa tillfällen jag inser hur dum JAG är. För i grund och botten så mår jag faktiskt bra, oavsett om jag har lite större rumpa eller lår än vissa fotomodeller. Jag är nöjd och jag lever livet, med glass i fulla mängder och en stor pizza när suget närmar sig.

Om Miley Cyrus anses vara fet, då måste jag vara en val. Och det vet jag att jag inte är. Något är jävligt fel med vår sjuka värld.



Speak up!


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0