Drömmar.

Jag har ett par drömmar som jag vill uppnå - verkligen. Jag är redo att göra ALLT för att uppnå dessa drömmar. Men bara för att det är mina drömmar betyder det inte att det är hans, hennes eller era. Det är just det jag finner unikt. Att vi alla har olika mål i livet, att vi strävar efter olika saker.

Vissa drömmar väger mer, helt enkelt. Jag skulle vilja flytta till Bolivia och jobba på ett barnhem, något jag velat sedan jag var väldigt ung. Men att få en egen familj är viktigare för mig. Att vara kvar i Sverige, plugga och skaffa mig ett bra jobb för att ha möjlighet att försörja mina barn kommer före allt annat. Vissa flyttar utomlands för att de känner att det är deras mål och en gång i tiden var jag som dem, tills jag insåg det unika som jag hade inom mig. Jag vill vara en mamma. Allt annat kan skjutas upp. Vem har sagt att jag inte kan fara iväg till Bolivia och jobba på ett barnhem när jag är 50 år?

Jag är nöjd med mig själv och jag vet vad jag vill med mitt liv. Jag är glad över det. Lycklig är nog ordet eftersom jag har möjlighet att uppfylla alla mina drömmar. Trots att det kan dröja fem, tio eller trettio år.


Speak up!


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0