Igen?

Jag har svårt att tro att Ralph Lauren redigerar sina bilder så PASS MYCKET. Jag är fullt medveten om att redigering pågår väldigt aktivt inom dessa branscher men till denna överdrift? Hur vackert är det egentligen? Jag tycker det ser äckligt och omänskligt ut. Det är kvinnor vi snackar om. Vi ska ha bröst, rumpa och höfter. Det sorgliga är att tjejer faktiskt ser ut till dessa kvinnor på tidningsomslaget och tror att de ser ut på det sättet i verkligheten. Dem gör INTE det och har själva påpekat det tusen gånger. Jag förstår att man vill vara smal.. men i samma veva handlar det om att vara FRISK! Jag tränar för att få en fastare kropp men jag vill inte ge upp mina bröst, höfter och rumpa för det. Det är ju DET som gör mig till kvinna, något jag faktiskt är grymt stolt över att vara.

Jag älskar att titta på kändisbilder och se det vackra i dem men dem är människor, precis som mig och dig. De vaknar upp och luktar armsvett, har finnar, dålig andedräkt och fettigt hår. De har dåliga dagar, precis som oss andra. Jag har själv dagar då jag känner mig extremt attraktiv men även dagar då jag bara vill krypa ner i täcket och gömma mig. Tror ni inte Angelina Jolie har känt så? Jo, fan. Eller Adriama Lima och Miranda Kerr? Det kan jag svära på att de har känt så.

DET ÄR MÄNSKLIGT ATT HA KVINNLIGA FORMER!

Bild från Aftonbladet.



Speak up!


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0