Känns stressigt..

Vad ordet "stressigt" har använts flitigt av mig de senaste dagarna. Nu har jag suttit och försökt läsa igenom ett par artiklar.. Blä, de tar aldrig slut. Många har påpekat att lärarprogrammet är lätt (jag förstår inte varför folk har fått den uppfattningen) men tro mig, den är inte lätt. Vi läser hundratalsböcker, diskuterar triljontals gånger och vi ska kunna allt. ALLT! Att bli en lärare är tufft och att vara en lärare är tufft. Det är ett tufft yrke jag har valt, jag är fullt medveten om det. Mycket stress, mycket krav och förväntningar på en. Men det är värt! :)

Imorgon ska jag vakna 06.30(!) och träna. Efter det blir det Uppsala för ett seminarium och sedan arbetslagsmöte. Efter det blir det nog mera plugg och jag ska försöka titta på alla missade Greys avsniitt. Har missat måååånga.



Speak up!


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0