Marina.

Jag är så TRÖTT på det här. Trött på allt. Allt, allt, allt, allt, allt. Inget här är JAG. Inget. Det här är inte jag. Jag känner inte ens igen mig själv längre. Förutom på jobbet, då är jag Marina, läraren. Något jag vill vara. Men resten, var är jag?

Jag älskar äventyr, jag älskar att lära mig nya saker och upptäcka nya saker. Vart är allt? Jag hatar det här. Jag hatar att det är samma skit varenda jävla dag.

Jag vill åka till Chile och träffa mina kusiner, jag vill känna vinden från Bolivia mot min kind såsom jag har önskat i flera flera flera flera år nu, jag vill åka till Armenien och se Ararat med mina egna ögon, jag vill åka till Japan och Kina och se dessa länder blomstra, jag vill åka till Afrika och se den glömda kontinenten som börjat växa och visa sitt sanna jag. JAG VILL.

Jag vill hoppa bungyjump, jag vill klappa delfiner, jag vill titta på en sködpadda och följa den långsamt med blicken, jag vill känna vit varm sand under mina fötter, jag vill tatuera mig, jag vill flyga luftballong. Jag vill träffa nya människor, jag vill dansa salsa, jag vill paddla, jag vill springa, jag vill lära mig magdans och prata flytande spanska.

Jag vill bo i naturen, jag vill ta massvis med bilder på djur och växter, jag vill höra vågorna sjuda mot stranden, jag vill känna doften av frisk luft, jag vill se grönska, jag vill springa bland alla löv, jag vill höra fåglarna kvittra i all tystnad, jag vill ligga ner på en hög av hö och bara titta på molnen som flyger förbi. Jag vill.

Istället sitter jag här, blickar över det tomma och undrar vart fan jag har tagit vägen. Det här är inte jag, det här är inte vad jag önskar. Vad är det jag håller på med?


Speak up!
Anonym

Här har du en länk Marina! var inte less! Peace!;)



http://www.ewtn.com/motherteresa/words.htm/

2010-04-08 @ 21:59:27


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0