Äntligen some action.

Jag tycker att det är så fånigt att Turkiet fortfarande vägrar erkänna ett folkmord. Vart försvann alla dessa armenier då? Jag är så trött på att Turkiet gör allt, verkligen allt, för att få vara en del av EU men samtidigt har en mörk och hemsk historia bakom sig. En historia de vägrar erkänna. Vill jag ha ett sådant land med i EU? Nej. Jag hoppas verkligen att Turkiet aldrig kommer med i EU, aldrig. Jag säger inte det för att jag hatar Turkiet eller känner agg mot dem utan jag tror verkligen på att de inte passar in i EU. Tro mig, de gör inte det. De har "moderniserat" allt som finns att modernisera men de vägrar erkänna ett folkmord. Om någon ens nämner armenier och folkmord i en mening hamnar de i fängelse eller hamnar i exil. Behöver jag ens nämna vad som hände Orhan Pamuk?

Ut med Turkiet. Men det sorgliga är att de kommer få vara med, förr eller senare. Dumma och naiva EU.



text: Aftonbladet.



Speak up!


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0