Folkmord.

Folkmordet VAR ett folkmord. Inte "the so called genocide" som Zergün Korutürk så fint kallade det. Ett folkmord, inget snack om saken. Äntligen har Sverige förstått det, precis som många andra länder.

Det är så sorgligt att se vissa politiker påstå att detta skulle förstöra den relationen Armenien och Turkiet har börjat bygga upp på sista tiden. Vilken relation, frågar jag då mig själv? Det började gå bra då man öppnade en massa gränser hit och dit men resten? Alla armenier som förlorade sin familj på grund av turkarna? Ska inte de få en ursäkt för sitt lidande? Ett simpelt erkännande. Det värsta jag vet är turkar som säger: Det var inget folkmord, som Zergün Korutürk och en annan turk som var på tv4 igår. Nu kommer jag inte ihåg hennes namn men det kanske är lika bra. "Det var inget folkmord, herregud". Herregud på dig! Alla bildbevis? Alla människor som mot alla odds klarade sig? Alla deras historier? Alla brittiska, franska och spanska soldater som åkte ner till Turkiet/Armenien under tiden folkmordet pågick.. räknas inte deras brev till deras generaler som bevis? Vart försvann alla kristna människor? VART?! En vanlig äcklig ursäkt är "De svalt ihjäl!" Då vill jag verkligen  smälla till någon. Att man som vuxen människa kommer med så lama ursäkter. Politiker, historiker, medborgare.. Jag skiter i vilket - alla vet innerst inne att det var ett jävla folkmord som tog massa oskyldiga liv och lämnade enbart mörker, sorg och skräck.

Och Carl Bildt, han är en sorglig medborgare som saknar helt civilkurage. Ett skämt för mänskligheten. Stå för din åsikt istället för att smita undan!

Jag hoppas verkligen att Turkiet kommer till sitt sunda förnuft och inser att de måste erkänna folket, att det inte går att förneka det längre. Det är här det försoningsprocessen kommer skapas, inte innan.

 





















Speak up!
Dj

Vilka hemska bilder..:(

2010-03-12 @ 20:03:59


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0