Min favoritplats..



I Jerusalem var det några platser som verkligen berörde mig. Detta var en av dem. Det var en gammal synagoga som Jesus gick till och det var här han blev så förargad på det judiska folket och tog sönder de flesta "affärer". Han ansåg att man inte ska göra affärer eller försöka tjäna pengar i Guds hus. Det var även här han började predika.

Allt var så vackert, i vitt. Det mesta, bland annat marken, var från Jesus tid. Det kändes så mäktigt att gå runt där och bara vara. Jag gick runt ett tag och bara försökte föreställa mig 2000 år tillbaka, att känna folkets puls, höra bullret från allt som rör sig runtom kring, att lyssna på olika konversationer och känna dofter. Att sedan se, röra och höra på Jesus ord, som har betytt så mycket för så många. Helt otroligt.




Speak up!


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0