2 oktober 2011.

En man vet hur man är en gentleman


Han håller upp dörrar för dig, går fram till dörren istället för att tuta från förarsätet, håller din hand när ni är ute och kramar om dig när du är ledsen. Han tar tag i saker, pratar vänligt med personal från ställen ni går till, han drar ut stolen åt dig, han ger dig sin jacka när du fryser och han står mellan dig och den skräckinjagande hunden. Han älskar dina föräldrar som sina egna, han hjälper sina vänner när de är i nöd och han ställer upp oavsett vad för att han vet att du hade gjort detsamma för honom. Han talar om för dig hur vacker du är och hur mycket han älskar dig. Han använder aldrig fula ord gentemot dig även om ilskan kokar inom honom och han skulle aldrig i sitt liv höja handen åt dig. Det, mina kära läsare, är en man. En ung pojke kan kallas för det när han vet hur han ska behandla sin kvinna.

Jag vet inte vad som sker bakom stängda dörrar men skrik, våld och en massa ärr skapas vid många dyrbara tillfällen. Män som utnyttjar sin styrka, som vill övervinna sin förlust av stolthet genom slag mot ett litet offer. Jag har och kommer aldrig respektera en man som har slagit en kvinna eller som har kallat sin respektive för nedlåtande ord. Det är då man förlorar sin manlighet. Inte för att man inte kan försörja sin familj, att man saknar jobb, karriär eller språket. Det är när man väljer att trycka ner, smutskasta, förnedra och skämma ut den man älskar. Jag skäms när jag skriver ett ord som är så vackert som ”älskar” i det här sammanhanget för om det är något detta är långt ifrån så är det just det ordet.

Jag kan inte förneka att dessa män existerar och inte heller kan du. Det kan vara din granne som misshandlar sin fru eller din bästa vän som blir misshandlad av sin man. Det kan vara exakt vem som helst. Kvinnor som används som slagpåsar, som tvingas leva i skräck över att ha lagt ett fat på fel håll eller att man inte är tillräckligt kvinnlig nog. Det är här vi kvinnor kan visa vårt enorma mod; att stå emot. En kvinna är stark, på alla möjliga sätt. En kvinna är vacker, på sitt eget sätt. En kvinna är en underbar varelse som har skapats som en enhet till mannen, inte under och inte över den andra.

Det är dags att gräva fram modet och inse sitt eget värde.



Speak up!
Carin

GRYMT!!!!!! jag ryser när jag läser det!

2011-10-02 @ 13:15:17
URL: http://nicevilles.blogg.se/
Elena

Bra skrivet Marina!

2011-10-02 @ 18:48:54
Gena

Exakt, håller med!

2011-10-02 @ 23:45:59
URL: http://genaa.blogg.se/
Dj

Sanningen!! Grymt..;)

2011-10-02 @ 23:48:37
classe

Jag heter Claes-Göran Olofsson och jag måste skaffa fram pengar, så snälla snälla snälla...



skänk en valfri summa pengar till detta kontonummer 8169-5,914 844 158-8



Efter att du skänkt pengar så besök min blogg CLASSES LILLA BLOGG 2 så förstår du varför

2011-10-03 @ 00:53:20
URL: http://www.nattstad.se/classeslillablogg


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0