Dag 15 - Mina drömmar.

Jag har många många många drömmar men några saker har följt med mig en lång tid. För alla som känner mig vet redan vad det bästa är för mig - nämligen barn. Det är min största dröm men den vill jag uppfylla när jag har karlen i mitt liv, stadig ekonomi och en inre ro inom mig. För att uppnå dit måste jag uppfylla mina andra drömmar.

En sak jag länge har velat göra är att resa överallt. Jag har numera förstått att det är omöjligt men kontinenter såsom Latinamerika och Afrika vill jag se och upptäcka innan jag får barn. Jag vill faktiskt åka till Sydafrika och gå på safari med min kamera, haha. Jag vill även åka till Bolivia, Argentina, Chile, Peru och Brasilien. Jag vill även upptäcka Kuba och Mexiko. Inom Europa och USA känner jag att jag kan ha barnen med mig men dessa andra länder vill jag göra INNAN barnen kommer. Jag får se hur det blir men något av dessa länder måste göras.

Jag vill komma långt med jobbet. Jag vill känna mig trygg som lärare, ha en fast anställning och trivas på min arbetsplats men även få vara chef. Ha större ansvar. Det är också en dröm jag har. Jag skulle aldrig kunna bara vara lärare eftersom jag alltid vill utvecklas och det är ett mål - att bli chef/lagledare på något vis. Ett tag funderade jag på att bli rektor men att undervisa är min grej. Jag ÄLSKAR det och skulle nog inte vilja ge bort det. Annars kan jag köpa en skola och öppna mitt eget. Det är också en dröm som jag har lagt på is nu men som kanske kommer fram när jag blir mer hemmastadd i yrket? Hm.. jag har ju en HEL vision om hur det skulle vara och jag tror det skulle bli riktigt bra.

Jag vill även hoppa bungyjump, åka luftballong, lära mig att åka skidor, inreda mitt eget hem, skapa en fantastisk trädgård, lära mig baka otroliga muffins, gå på glasblåsning, vinprovning och en massa annat. Åh, det finns så många drömmar inuti mitt huvud. Men huvuddrömmen är och kommer alltid att vara barn, att få äran att bli mamma.




Speak up!


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0