Mina bilder.

Jag lägger ut en MASSA bilder/texter som jag har i min mapp på datorn. Dessa bilder har jag hittat överallt, under en låååång period. Jag brukar inte länka till dem och platserna jag tar ifrån brukar inte länka vart de har fått ifrån. Så jag antar att det är ganska fritt men jag är ganska noga med att det inte är privatbilder (att de är tagna av människor som deltagit i tidningar etc) och citat får man ju ta. Vissa ordnar jag själv men de flesta snor jag faktiskt, haha. På några finns länkningar, vilket jag tycker är bra!

Men som sagt; jag sparar på dem för egen inspiration och delar med mig. Ni får mer än gärna ta från min blogg utan att länka. För jag har själv tagit dem. Men.. ni får INTE ta mina privata bilder utan att länka/ange att det är JAG som har tagit dessa bilder. När det gäller bilder på mina systrar/nära och kära måste ni fråga om tillåtelse.

Ja, jag har markerat många av mina bilder numera. Jag brukade göra det förr men slutade.. Känner att jag ska börja igen. Så.. Jag har bloggen för att NI ska finna inspiration och som sagt, ni får mer än gärna ta mina citat/bilder från kategorin "Tankar och citat" men när det är privata bilder.. Så finns det vissa åtgärder jag vill att ni tar; länka eller ange vem det är som har tagit bilderna (dvs; ta inte bort mitt namn från bilderna)

Är det på mina systrar/nära och kära så vill jag att ni frågar. Frågar och väntar på ett svar.






Speak up!


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0