11 september 2011.

Drömmar – vad krävs för att jag ska nå dit?

Alla vi har drömmar, både stora och små. Vi är alla medvetna om Martin Luther Kings dröm och hans tal inspirerar än idag många, inte bara om en integration mellan människor utan även om att drömmar kan bli sanna, det handlar bara om att fortsätta kampen mot alla odds. Vem hade trott att svarta och vita skulle leva som ett? Vem skulle tro att muslimer, kristna och judar skulle kunna gå hand i hand? Vem skulle kunna tro att människor skulle resa sig och revolutionera mot sin stat? Det räcker med att en enda människa har en dröm och resten ligger i våra händer. Vi har verktygen inom oss för att bygga våra drömmar.

Drömmar är en del av våra liv och det är, oavsett om det är medvetet eller inte, drivkraften som tillåter oss att ta ett steg framåt. För mig har det alltid varit mina drömmar som har fått mig att stiga upp varje morgon och fortsatt med mitt liv, oavsett hur tungt det har varit. Jag har tagit mina penslar och målat upp mitt liv, en dröm som ibland känns otroligt äkta. Jag kan nästan ta på det och jag kan definitiv höra det. Varje dag, som en viskning nära mitt öra. Det känns underbart. Det känns tungt. För även om jag tar flera steg framåt vet jag att det är en bit att gå, en stig med alltför många fällda träd på vägen. Men det är min dröm och jag ska uppnå den. Det handlar i slutändan om viljan och kampen för att få sin tavla i rörelse. Om inget annat så är det en drivkraft i livet. Du, ni, är min drivkraft i livet och jag älskar er villkorslöst för det.

Det är viktigt att man eftersträvar det som finns i ens inre, att man inte ger upp för att det finns ett par hinder. Väljer man att gräva ner kämparglöden djupt inne i marken kommer det att sluta med att bitterheten bubblar vilt inom en. Om vägen till sin destination skulle ha varit lätt att uppnå hade den euforiska känslan varit en intetsägande känsla när man passerat mållinjen. Det är väntan, suget, viljan, begäret och åtrån som är grundstenarna i det som senare förvandlas till lycka.

Vill du bli en brandman, polis, hud terapeut eller en känd skådespelare? Gör det. Kämpa. Lägg upp delmål om vad du ska klara av och se till att du kommer dit. Det är bara du som kan göra det. Förlita dig inte på att någon annan ska sträcka fram en hjälpande hand och vägleda dig. Det är enbart du och ditt inre som kan ta dig till helt nya dimensioner. När du står där med din uniform eller med din perfekta roll kommer du känna stolthetens aura runtomkring dig. Inget kan ta det ifrån dig för du vet att det är tack vare dig du är där du är.



Speak up!


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0