Skogen :)

Skogen, som jag tillbringade måååånga timmar i, med massa vänner. Här var stenen vi brukade leka kull på. När man lyckades klättra på stenen (det var jobbigt när man var putteliten) så var man onåbar. HAHAHA!
Jag kramar träd...

"ån" där jag lekte på rasterna - dvs jagade grodor och stoppade in dem i fickorna samt plaskade runt om en halvgalning! Det var uuuuunderbara minnen. Ni anar inte hur många timmar jag spenderade vid den här "ån", haha. Så underbart.
Kullen, som egentligen inte var så stor, var en plats vi brukade hänga med farsan. Han brukade, varje vinter, ta oss hit för att åka pulka eller bara hänga i skogen och titta på massa djur/växter. Men på vintrarna brukade det vara väldigt isigt och då sa han alltid att han skulle ge en hundring om vi tog oss upp på toppen. Han sa detta så att han kunde röka ifred men vi tog det på allvar och gjorde allt vi kunde för att komma upp på toppen. Vi misslyckades alltid, haha.
Domaren grillar på den plats dagis/förskolan/skolan tog oss till när vi hade ute-dag. :)

Denna plats tillhörde en gammal stuga som jag en gång "hittade" när jag begav mig ut i skogen. Jag knackade på stugan men ingen svarade och då, man är ju så modig när man är liten, gick jag bara in. Jag gick in i en annan människas stuga. Jag såg en säng, ett bord och ja, typ det. Sedan pallade jag äpplen och drog vidare, haha.
Men stugan finns tyvärr inte kvar.


Speak up!


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0