Lördagen.

Lördagen var super mysig och en aning PLL-inspirerat! :)

Först hängde vi en stund med Asrin och pratade gamla minnen, vilket var otroligt roligt. Senare på kvällen mötte vi upp vår kusin Jessi och satte oss på balkongen och diskuterade allt. De diskuterade mest sin resa till Cypern och fy vad de skrattade, haha! 
 
Sedan fick både jag och min syster lite elaka kommentarer på vår blogg. Jag kommer inte diskutera det så mycket mer men jag vill bara klargöra för er läsare att jag har resurser för att spåra ip-nummer. Ni borde ha vetat bättre för 70 procent av min släkt jobbar med datorer och IT-säkerhet. Det tar mig 3 minuter att logga in på min blogg, läsa era kommentarer, klistra in era ip-nummer och skicka det till mina kusiner. Det tar dem 5 minuter att spåra upp er och få ut era adresser samt den som betalar för er Internet. 

När jag ändå är i farten kan jag klargöra att det är en stor skillnad mellan att skriva hemifrån och skriva från ett stort företag, till exempel från jobbet. Att spåra privat Internet är lite svårare och tar längre tid för mina kusiner medan företags ip-nummer tar det max 2 minuter. Det kommer upp direkt vem det är som ägaren. Så det kan ta mig alltså 3 minuter för mig att ordna ip-numret, 2 minuter att ta reda på vilket företag och det kan ta mig 5 minuter att ringa chefen och skvallra och det tar mig 3 minuter att ringa hem och förklara situationen. 
 
Man kan vara vuxen människa och be om ursäkt och stå för sina handlingar men känner jag dessa personer rätt så kommer det inte hända. Jag säger detta för att det slutade med att det blev pinsamt för er. Ingen annan. Men jag måste ju ändå säga att det var grymt underhållande och även komiskt att människor sänker sig så lågt. Även mina föräldrar fick sig ett gott skratt. 
 
 
 
 
Vi är bra människor och godhjärtade. Vi har gjort våra misstag men vi har alltid stått för dem och kämpat för att göra allt rätt igen. Vi ställer upp för våra vänner oavsett vad, vi gör allt vi kan för folk vi bryr oss om, vi vill ha äkta lycka för dem som står oss nära och man behöver inte ens fråga om hjälp utan vi gör det iallafall. Vi lyssnar, vi ger råd, vi gör allt vi kan. Har man oss i våra liv så kan man skatta sig lycklig och jag tror de flesta, innerst inne, vet om det. Vi förlåter människor, utan några som helst problem. Oavsett vad människor har gjort mot oss så har vi ALLTID stått med öppna armar och tagit emot ursäkten och lagt allt gammalt groll på hyllan.
 
Vi kanske förlorar människor vi bryr oss om för att de är för stolta, för att de är för envisa för att förstå vilken fin vänskap de har hos oss men ni förlorar ännu mer. Men det jag har, som jag är stolt över, är att jag vet att jag är en bra människa, att jag har gjort ALLT jag kan för människor jag bryr mig om. Det där kommer jag alltid att ha. 
 
 
 
 
 


Speak up!
Elena

Mina fina tjejer! :)

2012-08-05 @ 15:39:01
Marina

Det är dina ögon som är fina, haha! :)

2012-08-05 @ 21:03:01


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0