Sommarlöftet.

Mitt sommarlöfte.

Alla gör nyårslöften... detta för att det är ett nytt år. Men jag ska göra ett sommarlöfte nu. Löften som jag ska försöka uppnå fram till slutet av augusti. (Detta skrev jag 11 juni, i år) 

1. Bada - Har inte gjort det på grund av dåligt väder! 
2. Picknicka; med en grym picknick korg (: - Ja och förlovade mig då också! :)
3. Ordna en bra och pedagogisk bok om studieteknik för mina ungdomar - I och med att jag bytte jobb så gjorde jag inte det. 
4. Läsa ut minst fyra grymma böcker - Inte riktigt fyra men två har jag nog lyckats med!
5. Fota enormt mycket, allt och alla - Nope.. Ingen fotosommar här inte. 
6. Köpa mig ett nytt redigeringsprogram - Inte det heller... vad fan! 
7. Åka till Gröna Lund och åka massa massa karuseller - Det har jag gjort och oj vad kul det var :)
8. Träna som attans och må så jääävla bra! - Jag tränade riktigt grymt under sommaren faktiskt med mina låååånga promenader! :)
9. Åka till Eskilstuna och träffa min vän Asrin - Hon kom hit istället och så träffades vi och hade det sjukt mysigt! :)
10. Måla mina naglar i glada färger - Det gjorde jag, jag tog hand om mina naglar! :) 
11. Lära mig om neuropsykiatriska sjukdomar och bra lärarstilar för de ungdomar som har dessa problem - Det har jag gjort halvvägs.. Finns mycket mer kvar!
12. Dansa, ofta och länge - Jag dansade ett par gånger! 
13. Grilla massvis med gånger, med familj och tillsammans med vänner - På grund av vädret hann man inte men några grillar fick vi plats med. :) 
14. Promenera långa sträckor tillsammans med bästis och prata om allt eller inget - Oj vad saker kan förändras. Jag gick på promenader själv och min musik istället!
15. Gå på fin restaurang och äta på deras uteserving med en långklänning - Ja, det gjorde jag med Domaren men vi satt inte ute men det var fint.
16. Ha myskvällar tillsammans med Domaren, bara jag och han <3 - Nä, inte så många.. :( Men snart gifter vi oss och då kan vi ha massa massa myskvällar! :)
17. Åka bort, en liten weekend och bara ta det lugnt - Nope, men vi ska kanske åka en sväng snart ! 
18. Köra en Harry Potter/Sex and the city/Sagan om ringen/Stolthet och fördom maraton under regniga dagar - Det blev PLL för hela slanten och det var goooooooooooooooooooooooooood! :D
19. Baka en massa - Jag bakade några saker och sedan lärde jag mig laga lasagne. Det ni! 
20. Le så ofta jag kan - Tack vare Domaren och mina systrar har jag fått ett par leenden! :)
 
Oj, vilken sommar. Det har inte varit min bästa men det är okej. Jag har lärt mig enormt mycket under dessa varma månader och nästa kommer bli tusen gånger bättre. Jag bara längtar. 


Speak up!


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0