Farmor!

Jag har suttit och ordnat lite saker i bebisrummet. Jag har lagt allt i en byrå som jag senare vill flytta till andra rummet, som nu står helt tomt. Sedan la jag alla Victorias kläder i en liten låda tills hon får en garderob. Hon hade en hel del och imorgon kommer en hel väska med kläder så det var bra att jag sorterade allt idag! :) 

När jag höll på hittade jag bilder från när jag föddes, och en bild med min fina farmor. Min dotter kommer att döpas efter henne, och det är något jag velat sedan jag förstod att min farmor är död. Hon dog när jag var ungefär fem-sex år men det dröjde ett tag för mig att inse vad död betydde. 

Jag fick iallafall lära känna fram tills dess och jag har ett svagt minne av henne. Sedan har jag hört mycket från både mamma och pappa, och hon verkade vara en stark kvinna med skinn på näsan. Det är något jag hoppas min dotter ärver. Det och hennes skönhet, för min farmor var riktigt vacker enligt folket i Bourj Hammoud, vår stad i Libanon. De börjar alltid meningen med "hon var så vacker..." varje gång de nämner henne. :) 







Speak up!


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0