BARNVAGN!

I fredags beställde vi vår barnvagn och snacka om att det kändes superskönt. 

Det första jag ställde mig in på var Teutonia, detta för att jag har kört den när jag har varit med Gineva. Hon har en i svartröd och jag tycker att den är så himla härlig att köra. Fast när vi gick runt i barnvagnsdjungeln var det inga som sålde dessa vagnar, man har slutat med det. Det var alltså bara att glömma Teutonia. 
 
Av någon skum anledning föll jag sedan för Bugaboo Cameleon, trots att jag var TOTALT emot det. Fast den var väldigt fin och färgerna var härliga. Jag förälskade mig, det erkänner jag, fast mer i själva utseendet än för dess egenskaper. Fast vi valde att avvakta och jag sökte flitigt på nätet om information om just den vagnen. Jag upptäckte att jag absolut avskydde sittdelen, fastän den är ergonomisk. Nä, inte min grej det, haha. Fast vi hittade verkligen inget annat som vi tyckte om och Bugaboo Cameleon fanns i USA för halva priset än vad det är i Sverige. Vi tänkte beställa och be syrrans pojkvän hämta alternativ frakta den till oss men även där var det något som sa stopp. Många hade skrivit att det var svårt att byta sittdel-liggdel-bilbarnstol och eftersom jag både går och åker bil ofta kändes det som ett stort minus. Sedan tyckte jag att korgen under var alldeles för litet för mig, jag som hänger i Stinsen väldigt ofta. :) 
 
Sedan kom det. Vi var i Täby centrum och såg en kvinna hålla sitt barn, öppna sin bagagelucka, ta ut barnvagnen med EN hand och vips så var allt klart. Två sekunder. Jag och Suhel blev helt tagna, haha. Vi ville ha något SÅ enkelt. Samma sak hände sedan i Kista centrum och vi insåg att det var den vagnen vi ville ha. Brio Go. Kerstin och Laurence har den också och de älskar den, så ja.. 
 
Nu är den iallafall beställd och jag längtar. Att det skulle komma en dag då man längtar halvt ihjäl sig efter en barnvagn, haha. Jag beställde hel svart med sandbeige liggdel, helsvart sittdel och svartgrå bilbarnstol. Den sistnämnda var Suhels val. :) Åh, mys. Nu är det skötväska som gäller! :) 
 
 
Ungefär så här ser den ut fast liggdelen är sandbeige och bilbarnstolen har linjer av gråa nyanser. :) 
 
 
 


Speak up!


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0