Epidural.

Eftersom förlossningen närmar sig börjar man naturligtvis fundera kring sin förlossning. En sak jag har tänkt mycket  på är bedövning och jag vill helst köra på lustgas och profylax. Många tycker att jag är galen och anser att jag bör fundera på epidural. 

Vad tycker ni? Har någon här erfarenhet av det? 





Speak up!
Julia

Jag hade epidural via droppform då jag blev "igångsatt" med värkstimulerande dropp...
Jag har inget att jämföra med men jag är väldigt nöjd med min förlossning!
Jag råder att ta det lite som det kommer... Börja med lustgas och andning, känner du att du behöver ber du om epidural.
Inget behöver vara skrivet i sten och dessutom hjälper barnmorskorna dig med vägledning av beslut.

Tips är att prova sig fram gällande förlossningsställningar!
Jag tyckte tillexempel att det var jätteobehagligt att ligga på sidan, medans det var fantastiskt att sitta på förlossningspall (med Nicklas hjälpandes bakom som stöd)! Det är en smaksak men våga testa.

Svar: Aha, finns det dropp också? Alltså det är en helt egen värld!

Ja, jag tror att det bästa är att bara ta det som kommer. Jag försöker att inte måla upp själva förlossningsscenariot så att man inte låser sig fast på något. :)
Milazlatnikova.

2014-01-27 @ 12:06:36
URL: http://Julias.vimedbarn.se
Joanna

Jag är så förbaskat nålrädd o ett kontrollfreak så jag har inte tagit epiduralbedövning på någon av förlossningarna. På första hade jag lustgas,fast bara en kort stund innan själva krystvärkarna, medans lustgasen var min bästa vän under andra förlossningen!;)

Gå på magkänslan, du kommer o känna då hur du vill ha det o vilken bedövning du vill ha.. O det ena utesluter ju inte det andra! Lycka till,när det är dax!:)

Svar: Mmmmm, det är sant att man borde köra på magkänsla. Visst, jag har sagt att jag allra helst vill undvika epidural men skulle det behövas så ja...

Ja, jag är peppad faktiskt. Ser fram emot förlossningen! :)
Milazlatnikova.

2014-02-02 @ 21:48:00
URL: http://joannaolowa.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0