Vårt busfrö mitt i natten.

Victoria sover inte längre hela nätter, hur mycket vi än försöker. Många har rekommenderat fem minutersmetoden men vi har testat det i ungefär fyra minuter två-tre gånger och sedan går vi in igen. Hon panikskriker och då är det svårt att bara stå utanför. När jag plockade upp henne höll hon om mig väldigt hårt. Jag vill inte att hon ska vara rädd för natten och sömnen, hon gör ALLT för att undvika att sova. 

Hon vaknar vid åtta, då brukar vår dag börja med flaskan. Sedan är det lek och bus en stund och vid elva brukar hon äta lunch och sova efter, längden på den tuppluren varierar från 10 minuter till en timme. Oftast är det 10 minuter, den tjejen vill inte missa något för möte sömn. Vid två får hon mjölk igen och sedan är det fullt ös på henne fram till fyra-fem och då får hon mellis och sover en stund. Vid sex får hon gröt och sedan är det hela sova-proceduren med att bada/tvätta, byta blöja, ta på henne pyjamas och mata. Sedan sover hon från 19:00 fram till tolv, fast hon vaknar ett par gånger och man måste trösta en kort stund. Sedan börjar det, vid tolv-ett fram till fyra-fem på morgonen. VAD ÄR DET?! 

Klockan 00:30 igår kväll. 


Speak up!


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0