Pilates, 45 min.

Måndagen avslutas med pilates. Jag tänkte köra cykling efter men fick inte plats. Man måste boka sex dagar innan, blä! Nästa måndag ska jag köra det! 

Är helt slut idag, kroppen gör ont och ögonlocken känns tunga. Satt och kollade på valvakan igår och sedan blev jag besatt av alla artiklar. Så himla synd att Sverigedemokraterna har fått sin vilja fram men jag är iallafall glad över att Socialdemokraterna har vunnit. Jag hoppas verkligen att det sker en förbättring. 

Vi har en bra och stabil ekonomi men jag betalar hellre mycket skatt och bidrar med vår del för alla. Ett bra exempel är just att min dotter är mjölkallergiker. En burk kostar 270 kronor och den brukade ta slut efter tre dagar, då var hon bara två månader och åt betydligt mindre. Nu går det åt betydligt fler. Visst skulle det fungera för vår ekonomi, det skulle kännas att behöva lägga ut ungefär 3000 kronor varje månad men vi skulle inte direkt bli bankrutta. Tänk er folk som inte har det, folk som har barn med allergier och som tvingas att lägga ut den summan. Vi fick recept från läkaren och fick 16 burkar för ynka 120 kronor. Tack vare skatten. Förstår ni prisskillnaden och hur den kan hjälpa folk? 

Jag betalar mer än gärna mer skatt och får nästan helt gratis sjukvård, utbildning och bättre vägar. 

Hm, det här inlägget skulle handla om min träning egentligen, haha. Well, well, ni får en gammal bild på Victoria istället! 









Speak up!


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0