4 januari.

Victoria vägrade sova igår natt, klockan närmade sig tolv och hon var bara allmänt grinig. Hela dagen faktiskt, vägrade äta och tjurade. Det är inte likt henne, hon är annars en väldigt glad unge. Vi har misstänkt att det är en tand på G, men vi har varken sett eller känt något men igår, strax innan tolv, både såg vi och kände vi tanden. Äntligen! Kort därefter somnade hon, haha! :) 
 
Min lilla plutt har haft ont sååå länge och det har svullnat flera gånger, men inget har hänt. Jag hoppas att hon får en lugn period nu. Nu är det dags att planera upp en "snenije", det är en liten fest som man har när barnet får sin första tand. Man lägger fram en massa saker framför barnet som ska representera ett yrke, till exempel Emelie, Victorias kusin som hade sin fest på nyår, tog en miniräknare. Då säger man att hon kommer att jobba med något som har med ekonomi att göra. Jag tog en penna när jag hade min "tand-fest" och det stämmer, jag blev ju lärare! :) Vi får se vad Victoria tar! 
 

Man har en duk över och så slänger alla flickor stora kärnor, de liknar kikärtor. Jag vet inte riktigt vad det är, ska ta reda på det och uppdatera, haha. 
Hon tog miniräknaren! :) 
 
Visst är hon helt underbar?! :) 
 


Speak up!


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0