2008, i stora drag.

2008 har kanske inte varit mitt bästa år, men det finns väldigt mycket gott ändå.

I början av 2008 påbörjade jag en praktik där jag insåg att vara lärare var för mig. Jag har länge tvekat, men då fick jag mig en dos av förståelse. Jag fick dessutom lära känna en väldigt duktig handledare, Sara, som lärde mig väldigt mycket. En hel del kommer jag ta med mig senare i arbetslivet.



Jag reste bort med en pojkvän för första gången. Till Barcelona där jag fick vara med Domaren i fem hela dagar och insåg allt mer att han var den rätta för mig. För honom var det dessutom en del av hans dröm, att se sitt lag och en bra match. Det var härligt att få vara en del av det.





Jag fick ett underbar jobb, trots att jag gnällde rätt så mycket på det. Jag tjänade en massa pengar och kunde därför hjälpa till i hemmet och även bjuda systrarna på en hel del. Det kändes skönt och jag blev rätt så duktig på mitt jobb. Synd bara att det var ett sommarjobb! Att få sitta hemma, ta det lugnt och umgås med familjen medan man tjänar pengar var bara för härligt. Jag är evigt tacksam för att jag fick det jobbet.



Efter sommaren så reste jag till Paris, en stad som jag verkligen älskade. Jag hade det så trevligt och underbart där, vilket kändes himla skönt. Jag behövde det verkligen. Det var en stad jag kommer återvända till många gånger och att bara få chansen att försvinna från vardagen var för mig en gåva. Det enda som jag blev besviken över var ju att jag inte fick se Monets trädgård, men det gäller bara att ta tag i det någon annan gång. Min ursäkt att få återvända till Paris.




Jag och Domaren firade ett år, 14 september 2008. Vi tillbringade en helg hos mig i Uppsala, vilket var så underbart. Det var verkligen helt perfekt för att efter den dagen så insåg vi så mycket. Vi bestämde oss för att satsa på en framtid tillsammans, och allt efter det har varit solklart. Han är den rätta för mig och jag vet att jag är den rätta för honom. Det var underbart att för första gången få fira ett år med någon man älskar så pass mycket.



Jag valde att flytta hem i november, då jag insåg att jag trivdes bättre i Stockholm. Jag har självklart fåtal stunder då jag vill tillbaka till Uppsala, men jag är glad över att jag tog det här beslutet. Jag vet att det inte är långvarigt så jag tänker njuta av att kunna vara med mina föräldrar medan jag bor ihop med dem. Flyttningen tog sin tid och det tog verkligen på ens energi men nu är allt klart.




Men efter det började det gå neråt på alla möjliga sätt, men det är bara att lära sig av det och hoppas på något bättre. Jag tänker inte ta upp alla problem som dök upp just för att de ska nu glömmas. Jag tror att 2009 kommer att bli ett mycket bättre år.


nemo saltat sobrius



Speak up!


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0