Sorgliga människor.

Jag tänkte tillägna denna text åt falska människor. Framför allt en viss person. Jag hoppas verkligen att hon tar åt sig av det här inlägget.

Sorgligt att man ens ska behöva sitta och skriva detta, men jag antar att livet är på det här sättet. Man möter många falska, själviska och egoistiska personer under livets gång. Jag tycker bara att det är så synd att det ska behöva vara så MÅNGA.

Jag säger inte att jag är perfekt, för jag är långt ifrån perfekt. Men jag är alltid ärlig, oavsett om det sårar eller inte. Jag hatar, hatar, hatar när folk ljuger. Visst, alla har använt sig utav oskyldiga små vita lögner. Ibland är en osanning bättre än sanning, jag är fullt medveten om det. Men ska man välja en väg ska man kunna stå för det.

Det finns en person som har gått över gränsen, en aning för mycket. Jag tycker det är så sorgligt att du har valt att göra på det sättet du har gjort. Jag fattar inte ens hur du vågar leka oskyldig framför mig och mina systrar när du har varit den mest äckligaste vännen som finns. Jag fattar inte ens hur du kunde göra så, att öppna den där käften när den skulle vara stängd. Speciellt när du själv har gått igenom nästan samma sak. Att du ens vågar spela som om inget har hänt, att du aldrig satt den kvällen och gick igenom min systers liv. Bild för bild, ord för ord.

Min syster har gjort många felsteg men jag är så sjukt stolt över min lilla syster, att hon accepterar sina konsekvenser. Att hon har tagit det som en vuxen kvinna, vilket man INTE kan säga om dig. Istället för att hjälpa henne, stå vid hennes sida och gjort saker bättre valde du att göra det värre och värre. Varför? Jag förstår inte. Jag kommer aldrig förstå ditt agerande och om jag ska vara ärlig så bryr jag mig inte ens. Jag vill ha ER ut ur mitt liv.

Du är troende så jag antar att du vet att det finns en Gud som vet exakt hur han ska straffa människor som dig. Lögnare, bedragare och falska. Jag hoppas verkligen att du en dag får det straffet du förtjänar och tänk då på min syster och tänk på vad du hade kunnat göra istället för att öppna din käft och leka överlägsen.

Ta åt dig av det här inlägget. Jag vet att du gör det. Jag önskar att jag kunde ta det här öga mot öga, men jag är för besviken. Du skulle ha kunant bli en bra vän men istället valde du att vara falsk, en av dem värsta också. Du av alla, som vet hur det är att leva på det här sättet. Av respekt väljer jag att visa min avsky på det här sättet, istället för skämma ut dig.

Varken jag eller mina systrar kommer inte sänka oss till din nivå, så alla dina "hemligheter" du berättade för oss kommer stanna mellan oss. Men nästa gång du tänker öppna din käft, tänk på det här och gör inte om ditt misstag.





Speak up!


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0