Lön!

Gud vad jag längtar till min lön! Är så glad! :) Snart, Canon... Snart är du min! :)

Fattar ni? Snart kommer jag kunna köpa min efterlängtade kamera och ta en massa fina bilder på allt. Jag ska lära mig allt om kameran och testa så himla mycket. För er som inte vet så har jag velat ha en Canon EOS 400d ett tag nu, så nu kan den drömmen blir sann. Det skulle ju vara otroligt bra ifall jag hade denna kamera när jag åker till Paris, men vi får se. Tror inte det händer, då kameran kostar en massa men det är alltid värt att drömma sig bort lite. WOHO!

Dessutom har Domaren en match just nu.. Eller ja, om några minuter. Det är hans provmatch, så det finns någon som kollar in honom under hela matchen för att se om han är värd att gå upp en division eller inte. Jag skulle egentligen vara där, men Domaren tyckte att det var onödigt då det skulle börja regna. Jag skulle få sitta ensam i fem timmar (för att jag skulle ju åka med Domaren som åker en timme före matchen och åker hem en timme efter matchen). Jag hade förberett mig med extra tröjor, paraply, korsord, en ipod och en bok men Domaren tyckte inte det var värt att riskera att jag skulle bli sjuk. Så himla gulligt att han tänker på mitt bästa när han har tjatat om att jag måste komma på den här matchen i över en månad nu. Så gullig.

Men jag tänker iallafall på honom och önskar att jag vore där hos honom. :)

nemo saltat sobrius.


Speak up!
HDR-fotografen

Och idag slipper jag vara låst till 400D. Pajade min 40D igår när jag skulle rengöra sensorn med en pensel. Råkade komma ut i kanterna där det fanns olja. Inte bra. Olja på sensorn blir inga bra bilder. Fick våtrengöringen idag och svabbade sensorn. Som ny!!! Och betydligt lättare att bli av med smutsen.

2008-08-21 @ 15:39:04
URL: http://fotografhelsingborg.blogg.se/
HDR-fotografen

Ingen orsak. Inte sugen på att köpa en pensel för 1000 kr på tradera;P Den är faktiskt rengjord i sprit nu...

2008-08-21 @ 21:10:34
URL: http://fotografhelsingborg.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0