Mitt liv.

Jag har kollat igenom mitt nya schema nu, kollat över hur jag ska jobba (om jag fortfarande har jobbet kvar) och hur jag sedan ska leva. Ja, jag kan nog säga att jag inte kommer leva ett liv fylld med sprit, äventyr och massa fester. Nej, mitt liv kommer bestå utav plugg, jobb och träffa mina vänner. Det låter inte alls roligt, men så är det. Denna kurs måste jag satsa på ifall jag senare skulle vilja plugga vidare och forska, så att inte ta vara på denna chans är bara idiotiskt. Jag ska dessutom jobba för att slippa ta en massa lån, betala av min skuld till CSN och sedan även få en chans att resa och köpa saker till mig och min familj. Detta ligger högst på min lista, ifall vissa anser att jag är en tråkmåns så fine by me. Så kommer mitt liv iallafall att se ut och det är jag faktiskt nöjd med.

Ifall jag har jobbat kvar så kommer jag jobba som hårdast under oktober månaden, just för att man får lönen precis lagom till julen. :) Härligt! Jag hoppas verkligen att jag får behålla jobbet (trots att jag gnäller på den såååå himla mycket) just för att den hjälper mig så otroligt mycket. Istället för all dötid, som man har när man bor ensam så kan man ju jobba. Istället för att stirra in i väggen så kan jag ju tjäna några extra slantar. Men plugget kommer ju först, men det går att ordna. Jag är ju, som man kanske har märkt om man har läst bloggen, en som planerar allt i minsta detalj. Detta ska gå.

nemo saltat sobrius.


Speak up!


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0