Pinky.

Min fisk är döende. Min pinky, hon som är så fin. Jag har aldrig märkt något annorlunda, för hon simmade runt som en galning och mådde helt och hållet bra. Idag såg jag att hon låg på sidan och flöt, trodde att hon redan hade dött. Jag måste erkänna att jag blev så himla ledsen, trots att det "bara" är en fisk. Jag har haft henne i ett år nu och hon var (tillsammans med andra fisken, Orange) den första gåvan jag fick utav Domaren. Hon var inte direkt en "bebis" när jag fick henne, men jag ville ändå ha kvar henne så länge som det gick för att hon är verkligen underbart fin. Hon är ROSA och jätte jätte liten. Nu kämpar hon för sitt liv och jag vet inte vad jag ska göra.. Har verkligen försökt allt, men jag vet inte längre vad som kommer att få henne att må bra eller att börja simma igen.

Jag har fäst mig vid fiskarna otroligt mycket, för att de är inte tråkiga djur. Många säger att dem är det, men dem är bara dumma i huvudet. De är fina, speciellt mina fiskar. Det är roligt att kämpa en massa grejer till dem och en massa annat, att höra stenarna flyttas och massa. Jag bor ensam, så ni fattar ju att jag är rätt så ensam. Sedan kom Orange och Pinky, en fin gåva från min Domare. Jag har alltid velat ha guldfiskar och Domaren lyssnade på det, trots att jag sa det enbart en gång. Han märkte hur mycket jag ville ha det och köpte det direkt, som en liten överraskning!

Ja, det var allt för mig.

nemo saltat sobrius.


Speak up!


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0