Snart dags.

Ja, snart dags att åka tillbaka till Uppsala. Inget är helt och hållet fixat, men det blir nog det. Jag har ju lägenheten nu och det är ju det viktigaste och sedan kan jag, sakta men säkert, packa upp allt som är viktigt. Jag gillar sånt, så det spelar ingen roll. Uppropet är den 28 augusti, men sedan börjar föreläsningarna den 1 september. Jag har aldrig hunnit tänkt efter och insett att skolan börjar nu, att det är dags för ännu mer plugg. Tro mig, efter tre månaders semester (tråkig sådan också) så vill man tillbaka och bara bli klar med ännu en termin. Det ska bli så skönt att ha sista terminen kvar, faktiskt. Att ta sin examen och börja sätta igång att jobba på riktigt.

Fördelarna med att plugga är att man oftast får sovmorgon och ibland ledigt, då föreläsningar och seminarium förflyttas eller liknande. Man har mycket fritid över, vilket jag gillar för då kan man extrajobba eller göra något man älskar. Men, oftast går den fritiden åt att plugga otroligt mycket så det varierar ju. Skolans fördel är jobbets nackdel, här har man bestämda tider och aldrig sovmorgon (och man sparar sina lediga dagar för att få en kort semester!). Fördelen dock med ett jobb är att man är helt tomhänt när man kommer hem, för ifall man har vett nog i huvudet så lämnar man jobbet på jobbet. Då kan man istället ägna sig åt att njuta av sin familj eller det man älskar mest. Vilket väger mest egentligen?

nemo saltat sobrius.


Speak up!


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0